Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Business communication --- Intercultural communication --- Discourse analysis --- Language and languages --- Second language acquisition. --- Vocabulary --- Taal en talen --- Tweede-taalverwerving --- Woordenschat --- Study and teaching. --- didactiek --- Tweede-taalverwerving. --- didactiek.
Choose an application
"Written for students encountering the topic for the first time, this is a clear and practical introduction to second language acquisition (SLA). Using non-technical language it explains how a second language is acquired; what the learner of a second language needs to know; and why some learners are more successful than others. This new edition of Muriel Saville-Troike's bestselling textbook introduces in a step-by-step fashion a range of fundamental concepts, such as SLA in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse sociocultural settings. Taking an interdisciplinary approach, it encourages students to consider SLA from linguistic, psychological, and social perspectives. Providing a solid foundation in SLA, this book has become the leading introduction to the field for students of linguistics, psychology, education, and trainee language teachers"--
Second language acquisition. --- Tweede-taalverwerving. --- Tweetaligheid. --- Second language acquisition --- #KVHB:Taalonderwijs --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Tweetaligheid --- Second language learning --- Language acquisition
Choose an application
Op een dag vertelt juf heel geheimzinnig dat ze een verrassing heeft. Er komt een nieuwe meester, elke week op vrijdag komt hij op bezoek. Hij heeft een gekke spannende naam en hij spreekt alleen maar Engels! Zullen de kinderen hem dan wel verstaan? En is Engels niet moeilijk? Dan komt meester Giles de klas binnen. En niet veel later zingen alle kinderen een Engels liedje uit volle borst mee!
Didactics of social education --- tweede-taalverwerving --- Engels --- taalverwerving (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- prentenboeken --- kleuters --- talen --- JB SNOE --- 472.9 --- Stages --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method. Includes chapters by expert scholars on an array of topics, including second language writing and reading, meta-analyses, research replication, qualitative data collection and analysis, and more. Includes feature boxes in each chapter highlighting relevant research studies, discussion questions and suggested further readings. Utilizes research methods and tools from varied fields of study including education, linguistics, psychology, and sociology.
Second language acquisition --- Language and languages --- Methodology --- Study and teaching --- Langue maternelle et langue seconde (enseignement des langues) --- Langues --- Méthodologie --- Étude et enseignement --- Methodology. --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Tweede taalverwerving --- Second language learning --- Language acquisition --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Study and teaching&delete& --- Méthodologie. --- Second language acquisition - Methodology --- Language and languages - Study and teaching - Methodology
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor ouders en opvoeders die te maken hebben met tweetalige opvoeding. Tweetaligheid komt steeds vaker voor doordat mensen naar andere landen vertrekken om daar te gaan wonen en werken. Dit boek wil ouders en opvoeders helpen om de vraag te beantwoorden of het al dan niet een goed idee is om hun kinderen tweetalig op te voeden. Enkele hoofdstukken geven inzicht in de taalontwikkeling van eentalige en tweetalige kinderen. Voorts gaan de auteurs in op de vraag hoe ouders een tweetalige opvoeding het best kunnen aanpakken. Verschillende dilemma's en lastige vragen worden besproken. Zo komt de vraag aan de orde of het niet moeilijk is voor kinderen om twee of meer talen tegelijk te leren. Ook wordt het verschijnsel besproken dat kinderen hun twee talen soms door elkaar lijken te halen. Maar er wordt ook de nodige aandacht besteed aan de enorme voordelen van tweetaligheid en aan de resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar het tegelijkertijd leren van twee talen. Enkele hoofdstukken gaan ook in op de rol van creche en school bij de tweetalige opvoeding.Door de brede bespreking van het verschijnsel tweetaligheid is het boek een aanrader voor iedere lezer die in tweetaligheid geinteresseerd is
sociolinguïstiek --- taalverwerving --- Educational sciences --- tweetaligheid --- Sociolinguistics --- tweede-taalverwerving --- opvoeding --- tweetalig onderwijs --- Tweetaligheid --- taalontwikkeling --- meertaligheid --- #PBIB:+111.14 --- 803.3 --- Meertalig onderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalbeleid --- Opvoeding --- 81.246 --- Tweetaligheid ; kinderen --- 803.2 --- student-tutoring --- meertalig onderwijs --- 800:159.9 --- 800.73 --- 800.73 Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Psycholinguïstiek --- Taalopvoeding --- Taalverwerving --- Sociolinguïstiek --- Opvoeding en onderwijs --- Taalvaardigheid --- Meertaligheid --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Deze woordenschatuitgave is bedoeld voor anderstalige en taalzwakke leerlingen in de kleuterschool. Woorden in prenten bevat een vereenvoudigde versie van tien bekende prentenboeken, bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg, Wil je mijn vriendje zijn?, Max en de Maximonsters en Plons! De vereenvoudigde verhalen vormen de kern van de vijftig woordenschatlessen (vijf lessen per titel) die Woorden in prenten biedt. De lessen bestaan uit het aanbieden van inhoudswoorden en functiewoorden op een heldere en duidelijke manier, gevolgd door allerlei verwerkingsoefeningen en teken- en handvaardigheidactiviteiten.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse woordenschat. --- Prentenboeken --- Didactiek. --- Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- prentenboeken --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- NT2 ; kleuteronderwijs --- NT2 --- Taalverwerving --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Voorlezen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Nederlands 838.5 --- 475.2 --- Nederlands als tweede taal --- 472.17 --- #PBIB:+111.23 --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- Prentenboek --- Anderstalige nieuwkomer
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|